Bacalar, het meer van de 7 kleuren - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Bacalar, het meer van de 7 kleuren - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Bacalar, het meer van de 7 kleuren

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 Maart 2014 | Mexico, Bacalar

Vandaag een lange reisdag, om 6 uur vanochtend vertrokken vanuit onze junglelodge bij Tikal. Om half 6 stond de koffie klaar. Voordat we de bus instapten, gingen we nog even bij het nest van de toekans kijken en we hadden weer geluk: ze kwamen één voor één het holletje weer uit. De tocht naar de grens verliep voorspoedig en zelfs Belize in ging prima. Marion had van de reisagent te horen gekregen dat ze naar mr. Smit moest vragen en onze chauffeur ging op zoek naar mr. Smit. Marion bleef op de vlakte, want ze mag in Belize geen reisleidster zijn. Dat ligt niet aan haar, maar zijn de regels in Belize. Dankzij mr. Smit kwamen we erg snel de grens over. In Belize hebben we een paar stops gemaakt om naar het toilet te gaan en wat snacks te kopen. Het is grappig dat in Belize alles Engelstalig is. Ik had het idee dat Belize wat minder arm is dan Guatemala, maar dat blijkt niet waar te zijn. Een deel van de ‘snelweg’ is niet verhard en er was zeer weinig verkeer op de weg (waarschijnlijk is er nooit veel verkeer op de weg). Het landschap is voornamelijk vlak en drassig. Er zijn grote suikerriet plantages. Gelukkig was vandaag een reisdag, want het regende behoorlijk. Ook Belize uit ging voorspoedig, maar Mexico in ging wat lastiger. Eerst moesten we de bus uit, zonder bagage en ging de bus ergens anders naartoe. Wij naar de paspoortcontrole, ging ook allemaal snel, maar toen moesten we naar een ander gebouw, waar we moesten wachten tot onze bus er weer was. Die werd blijkbaar helemaal gecontroleerd en ontsmet. Toen de bus weer bij ons kwam, moest alle bagage eruit en een aantal van ons moest de bagage openen en werd die gecontroleerd. Toen dat alles achter de rug was, weer de bus in en toen was het nog maar een halfuurtje rijden naar onze overnachtingsplek: een prachtig hotelletje aan het meer van Zeven kleuren. Bacalar wordt de zevenkleurige lagune genoemd vanwege de verschillende blauwgekeurde schaduwen in het water en het is inderdaad een plaatje. Onze hotelkamers zijn groot en hebben een romantisch balkon met uitzicht op het meer. We hebben net met een deel van de groep aan het water gezeten, met onze benen bungelend in het water. Er waren veel vissen te zien. Nu zitten we op het terrasje aan het water aan een vers sapje.

• 16 Maart 2014 - 19:36

As:

Erg benieuwd naar de foto's. Xx

• 17 Maart 2014 - 08:08

Tess:

Net als As mis ik ook de foto's in de laatste paar reisverslagen?
    Liefs.

• 18 Maart 2014 - 22:06

Paul En Marianne:

sorry lieverds: problemen met uploaden. Foto's staan er nu op.