Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 December 2017 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

We zijn inmiddels al een dag in dit prachtige gebied, onderaan de Mount Cook, de hoogste berg van NZ.
Op de Cook eilanden hadden we een beetje pech met het weer, maar het is hier onvoorstelbaar mooi weer. Warm en zonnig. Gisterenavond vielen er ’s avonds 3 druppels regen en dat was het.

Onze laatste dag in Te Anau hebben we (weer) een mooie wandeling gemaakt, over een deel van de Kepler track, langs de rivier door een bos met grote varens en heel veel soorten mos. We schoten met wandelen niets op, omdat we continu aan het kijken en fotograferen waren.
Ons motel in Te Anau viel een beetje tegen (we waren ook wel erg verwend na ons luxe appartement in Wanaka), volgestouwd met meubilair en we keken uit op de straat.
Maar . . . . ons uitzicht nu: we kijken uit op de besneeuwde bergtoppen. We hebben vannacht de gordijnen opengelaten, want het leek ons fantastisch om wakker te worden met dit uitzicht. Voor de zekerheid wel de wekker gezet, want we wilden de eerste zonnestralen op de bergen zien schijnen. We waren al voor de wekker wakker en zagen de besneeuwde bergtoppen rood opgloeien. Een plaatje.
Omdat we zo vroeg wakker waren, waren we al vroeg op pad. Een Amerikaanse vrouw die we tijdens een wandeling tegengekomen waren, had ons al aanbevolen hier de Hooker Valley track te lopen en dat hebben we gedaan. Over 3 hangbruggen kwam Mount Cook steeds dichterbij en het eindpunt van de track was een blauwgrijs gletsjermeer met daarachter de hoge bergen. Op het grindstrand bij het gletsjermeer hebben we gerelaxt. Het was maar goed, dat we zo vroeg op pad gingen, want deze track is erg populair en we kwamen vele tegenliggers tegen.
’s Middags zijn we nog de andere kant uit gegaan, naar de Tasman gletsjer, maar verwend als we waren door de prachtige wandeling vanochtend, waren we daar niet erg van onder de indruk.

Komende nacht blijven de gordijnen weer open! Ook dan is een zonnige dag voorspeld en gaan we op weg naar Christchurch, onze laatste stop voordat we naar huis vliegen. Dan hebben we weer een prachtige reis erop zitten. Voor mij de 2e keer Nieuw Zeeland (beslist een straf hoor), maar toch geheel anders dan de vorige keer.

Tot de volgende keer en bedankt voor jullie reacties.

• 02 December 2017 - 14:59

Ton: