Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Rarotonga

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 November 2017 | Cook Eilanden, Rarotonga

Het regent, het regent al de hele nacht en nu ook op de dag. De weersvoorspelling geeft voor de hele dag regen aan. Daar zitten we dan in ons hutje op een tropisch eiland.We zijn juist in deze tijd naar de Cook eilanden gegaan, om de echte regentijd te ontlopen. Onze wandeling voor vandaag, die dwars door de jungle van het midden van het eiland zou gaan, gaat niet door. We zouden met een gids op pad gaan. We hebben wel een prachtig uitzicht over de baai vanuit onze simpele bungalow. We zitten aan de oostkant van Rarotonga, waar de zuid-oost passaat vol op de kust staat. Buiten de lagune beuken hoge golven op de kust. Ondanks dat het tussen de 22oC en 26oC is maakt de harde wind het toch frisjes.

Inmiddels is dit onze vierde dag op Rarotonga. De reis hierheen verliep redelijk vlekkeloos. Alleen de treinreis naar Schiphol gaf wat problemen. We hebben voor het eerst een OV-chipkaart. Het leek ons simpel, chipkaart tegen de reader aanhouden op het station van vertrek en vervolgens op Schiphol weer. Marianne’s poortje op Arnhem centraal ging niet open, maar die van mij wel. Dus zij daar ook maar doorheen gegaan. In de trein gelijk controle. Bleek dat we voor Arriva hadden ingecheckt en niet voor de NS. Volgens de conducteur moesten we op Utrecht centraal maar even inchecken voor de NS. Helaas werkte dit niet en mochten we van een andere conducteur toch nog mee. Wat een gedoe allemaal. Bleek later dat chipkaart kopen, voldoende saldo erop niet genoeg is voor de NS, maar dat je je ook moet registreren.
De reis ging verder voorspoedig, 10.5 uur naar Los Angeles, daar 9 uur wachten en vervolgens nog 9 uur vliegen naar Rarotonga. Dus al met al zo’n 32 uur onderweg. We kwamen ’s morgens om 6 uur aan en konden gelukkig meteen in ons huisje. Het weer was prima, beetje zon, half bewolkt en een prima temperatuur. Het was laag water, dus we zijn de lagune doorgewaad naar het eiland tegenover ons. Het water kwam tot mijn knieën op het diepste punt. ’s middags maar even een dutje gedaan, want het tijdsverschil van 11 uur brak ons wel op.

De volgende dag met de snorkelboot mee. De boot zat helemaal vol met ca. 40 personen. Via de glazen bodem kon je de mooie vissen goed zien. Het snorkelen viel tegen. Het water was toch wat fris en het koraal niet bijzonder. De vissen waren wel mooi. Vervolgens op het eilandje schuin tegenover onze hut een heerlijke lunch gehad. Daarna wat Polynesisch muziek en vermaak.
Gisteren met de bus naar de hoofdstad Avarua gegaan. Doorwerth is groter, maar op zich was het wel een leuke plaats. Er liepen ook wel veel toeristen rond, vooral uit Nieuw Zeeland en Australië. Na een lekkere vis lunch met de bus verder rond het eiland. De bus rijdt in 1 uur rond. Een stuk voor ons verblijf uitgestapt en over het strand teruggelopen. De hele kust is bebouwd met laagbouw huizen, vooral voor toeristen. Op het strand was het niet druk, want het motregende af en toe. Maar we zijn wel droog thuisgekomen. Daarna is het pas goed begonnen met de regen.

• 02 November 2017 - 10:36

Ton:

Zoo, dus het avontuur begon al in Nederland.
    Hopelijk wordt het weer beter, veel plezier.

Gr. Ton

• 02 November 2017 - 12:46

Ina:

Hallo globetrotters, wat grappig, al meerdere malen de wereld rond geweest en dan in de nederlandse trein niet precies weten hoe alles werkt. Maar die ervaring zal op de Cookeilanden snel vergeten zijn. Jammer van de regen, anders was het zwitser leven gevoel in jullie strandbungalow vast nog groter geweest. Geniet ervan!

• 03 November 2017 - 23:04

Irma:

Leuk om jullie uitgebreide verslag te lezen. Jammer dat het weer wat tegenvalt. Kan gebeuren. Hopelijk kan de jungletocht een andere dag toch nog doorgaan. Maar jullie staan nog aan het begin van jullie prachtige lange reis, dus het zonnetje gaat vast nog schijnen en jullie zullen ongetwijfelt nog mooie wandelingen gaan maken!

• 05 November 2017 - 11:52

Ruud:

Ha, ha, dat openbaar vervoer verhaal past echt bij jouw, Paul!!
    Wij wensen jullie alsnog een hele fijne vak toe.

Grijs Ruud, Phyllis en Paultje