21 tentjes, geen perfect Spaans en Popayan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu 21 tentjes, geen perfect Spaans en Popayan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

21 tentjes, geen perfect Spaans en Popayan

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Popayan, daar zijn we nu, vanochtend vertrokken vanaf San Augstin door de zgn. red zone. Wat wij daarvan gemerkt hebben is niet veel, wat tanks, soldaten, een stop van onze bus, waar we eruit moesten om onze bagage te laten controleren. Stelde allemaal niet veel voor. In Popayan schijnt het wat onveiliger te zijn en we kregen de instructie om hier niet alleen rond te lopen, dat doen we dus niet. De weg hier naartoe was prachtig, omringd door bergen en jungle, af en toe een vrachtwagen. De 15e 's morgens hebben we nog wat in Bogota rondgestruind, zijn naar het goudmuseum geweest, dat mijn Footprint het mooiste museum van Zuid Amerika noemt en zelfs een cultuurbarbaar zoals ik kan daar niet aan voorbij lopen. Het museum is inderdaad mooi, een grote collectie pre-Colombiaanse gouden kunstvoorwerpen.
De 15e 's middags zijn we naar Neiva gevlogen, weer met vertraging. We hadden met z'n drieen heerlijke riante plekken bij de nooddeur . . . tot de stewart ons kwam vragen of wij Spaans spraken. Links van me werd si gezegd door mijn naamgenote Marianne, rechts van me si, si (door medereiziger John) en ikzelf zei nee. Dat wekte wantrouwen bij de stewart en hij werd strenger en vroeg vervolgens of wij perfect Spaans spraken. Daar moesten wij ernstig over nadenken, dit was een gewetensvraag, want wat is nou perfect Spaans? Ik spreek ook geen perfect Nederlands, bovendien leek het ons niet zo moeilijk om zo'n nooddeur te bedienen, er zit maar een hendeltje aan. Maar goed, om niet nog meer vertraging op te lopen, besloten we maar te verklassen.
Met wat vertraging kwamen we in ons woestijngebeuren aan, veel zand en cactussen en uiteraard erg warm. Daar stonden onze tentjes al klaar: 21 tentjes in een u-vorm in de woestijn. Mijn tentje was net zo lang als ik lang ben en iets breder dan ik breed ben, de bagage bleef dan ook in de bus.
De volgende ochtend, om 6 uur, hebben we door de woestijn gewandeld, tussen hoge grillig gevormde rode zandbergen en cactussen door. Niet echt spectaculair en het wandeltempo was slaapverwekkend.
De volgende dag was een lange reisdag naar San Agustin, niet zo'n interessant plaatsje, maar we hadden een idyllisch hotel op een heuvel tussen de uitlopers van de Andes. Onze kamer was een balzaal met drie tweepersoons bedden en dat was een welkome verrassing na dat minieme tentje.
De volgende dag zijn we door het Parque Archeologico gewandeld, waar lijvige stenen beelden staan, in de vorm van mensen en een vogel, neergezet door een Indiaanse beschaving die al verdwenen was voor de Spanjaarden kwamen. Dat geslenter met zo'n gids was langdradig, maar 's middags werd het leuk: paarrijden om naar wat andere beelden te gaan. Die beelden waren niet zo spectaculair en ik had me al ingesteld op een saaie staptocht, maar diegenen die paard konden rijden (dat waren er maar twee overigens) mochten in hun eigen tempo vooruit rijden (het waren landweggetjes heuvelopwaarts en neerwaarts) en bij splitsingen wachtten we altijd even. Het was een heerlijk tochtje, met galopjes waar dat kon (en dat kon regelmatig). We hebben een paar uurtjes gereden, met tussendoor een wandelingetje naar de beelden.
Vandaag hadden we een lange reisdag naar Popayan, waar we nu weer net terug zijn in ons hotel na een heerlijke pasta geconsumeerd te hebben.
Morgen gaan we naar Armenia, ik heb geen idee wat we daar allemaal kunnen doen, want ik ben niet meer zo vroeg wakker dat ik zin heb om me in het programma te verdiepen.
Groep is overigens nog steeds erg leuk.
Liefs en tot gauw,
Marianne

  • 19 Februari 2012 - 08:17

    Tessy:

    Ha Mar, Wel een grappig verhaal dat tentje. Ik zie helemaal voor me als ik in zoiets zou moeten slapen. In mijn eigen bed (duidelijk groter dan jouw tentje wordt ik al regelmatig overdwars liggend wakker. Grinnik zie dit dus helemaal voor me, tijdens zo'n woelsessie compleet verstrikt in de tentlijnen, hmmm. Dan is zo'n balzaal later wel heel riant.
    Ach als je maar geniet en zo te lezen is dat met volle teugen.
    Liefs, Tess

  • 19 Februari 2012 - 14:48

    Ton:

    Ik zie je al helemaal bij de nooduitgang zitten, met die steward voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Liefde in tijden van cholera

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Bijna thuis

04 Maart 2012

Laatste dag in Cartagena/Colombia

02 Maart 2012

Douchen onder Syrius en Orion en Cartagena

27 Februari 2012

Weer terug in Medellin

22 Februari 2012

Medellin
Paul

De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde (Augustinus)

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 195771

Voorgaande reizen:

11 Februari 2024 - 02 Maart 2024

Inca's en Darwin

14 Januari 2023 - 09 Februari 2023

Thailand 2023

13 November 2019 - 15 December 2019

Noordoost-India en de Andaman eilanden

13 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Antarctica

16 September 2018 - 02 Oktober 2018

Met een Fiat 500 door Puglia

28 Oktober 2017 - 04 December 2017

Island hoppen in de Pacific

11 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Arctische winter op Spitsbergen

26 November 2016 - 04 December 2016

Back to my roots

10 September 2016 - 24 September 2016

Georgie land van wijn en honing

17 Oktober 2015 - 09 November 2015

Sulawesi

05 April 2015 - 20 April 2015

Op huwelijksreis naar Cuba

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Hawaii Island Hopping

24 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mexico, Guatemala en Honduras

14 September 2013 - 06 Oktober 2013

Met de Transsiberië Express naar Beijing

11 November 2012 - 09 December 2012

Patagonie

11 September 2012 - 17 September 2012

Piazza del Duoma & Piazza del Campo

13 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Liefde in tijden van cholera

14 Augustus 2011 - 05 September 2011

It's time to go to Africa!

Landen bezocht: