Naar huis - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Naar huis

04 December 2016 | Aruba, Oranjestad

We zijn nu op de luchthaven van Aruba, ingecheckt en wachtend tot onze vlucht over 2 uur gaat. De afgelopen dagen relaxed doorgebracht. Gisteren bijna de gehele dag gesnorkeld bij Baby Beach. Aan het einde van de baai was een klein gebied, waar wat grote vissen waren. Die werden ook regelmatig gevoerd en zwommen dan met tientallen om je heen. Ik kreeg van een stel Amerikanen een zak doperwten, waarmee ik ze ook voerde. Er waren ook wat kleinere, geel/zwart gestreepte visjes, die beten. Toen we hier zondag waren, waren er bijna alleen locals, nu waren er grotendeels toeristen. Tussen de middag kwam er een familie Arubanen, vlakbij ons. Ze namen gebraden kip mee, bier en chips en muziek en vermaakten zich prima onder de seagrapes boom.

Om een uur of 3 - 4, zijn we richting Arubiana Inn gereden, waar John en Suzanne ons om 6 uur zouden ophalen om sushi te gaan eten. Ze waren er klokslag 6 uur. Ook zittend achterin hun auto blijkt het verkeer hier een crime. Maar de sushi was heerlijk. John en Suzanne bestelden een aantal varieteiten, en we hebben gesmuld. Daarna gingen we in het tentje ernaast ijs eten, dat ook heerlijk was. Paul, de minste ijsliefhebber van ons drieen, had de grootste portie, maar ook die vond het heerlijk.
Om een uur of 9 zijn we weer afgezet in ons hotel en namen we afscheid, belovend dat we via mail/facebook contact zouden houden. Op weg naar het sushi restaurant reed John nog langs een mooie snorkelplek, mangel halto of zo. Zag er prima uit, daar kon je snorkelen vanuit een mangrovebos. Ook de hostess had ons dit aangeraden.

Vandaag zijn we weer gaan snorkelen, maar niet naar Mangel Halto, want dat vonden we te ver weg en we hebben hier al regelmatig in de file gestaan. We zijn naar ons eerste snorkelplekje gegaan. Daar konden we ook lekker onder een palmbladeren dakje zitten. Dat hebben we tot een uur of 12 gedaan, toen zijn we hotelwaarts gegaan. We moesten de auto voor half 2 inleveren. Het paar dat voor ons de auto inleverde, had ergens problemen mee en er was een hevige discussie in het Spaans aan de gang. Ik had het idee dat het om de tijd ging. Ze waren in ieder geval niet blij. Bij ons ging alles goed, ik was nog wel even bang dat er iets zou zijn, vanwege onze vastloper eergisteren, maar daar zag je gelukkig niets van.
We zijn via de Super Food teruggelopen, waar we broodjes voor vanavond gekocht hebben, met brie. Die hebben we op het vliegveld opgepeuzeld.
De middag hebben we verder doorgebracht met inpakken. Precies om 16.30 werden we opgehaald en we waren binnen 20 minuten op het vliegveld.

Het was leuk om weer op Aruba geweest te zijn, ook Paul vond het leuk. Het was een relaxte vakantie (op een uitzondering na), zoals ook de bedoeling was.

• 04 December 2016 - 09:27

As:

Wat een heerlijk relaxte reis. Winterjassen weer aan en genieten van de mooie wintertaferelen.

• 04 December 2016 - 13:22

Ton:

Hopelijk zijn jullie weer lekker uitgerust. Hebben jullie wel dikke kleren in de koffers. Het is frisjes in Nederland.

Gr. Ton

• 05 December 2016 - 10:09

Ger Van Der Lugt:

Hallo Marianne en Paul

Bedankt voor jullie verslagen. Moeten we misschien ook eens doen, zo'n relaxte tussendoor vakantie. Welkom weer in Nederland waar het idd weer winter is geworden (zal wel weer van korte duur zijn).

Als antwoord op je vraag:
    We zijn vorig voorjaar naar Japan geweest en hebben volop genoten van de kersenbloesem. Daarna nog een weekje met kinderen en kleinkinderen naar Mallorca.
    In februari gaan we naar de Kaapverdische eilanden. Een Sawadee reis met een aantal dagen wandelen over enkele eilanden.