slenteren op het vliegveld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu slenteren op het vliegveld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

slenteren op het vliegveld

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

13 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Na uren slenteren hier op het vliegveld, heb ik maar besloten me even te settelen achter een pc hier, vliegveld Madrid dus. Vanmorgen één en al file, niet op de snelweg hoor, daar was het sneeuw en gladheid, maar ik was netjes op tijd op Schiphol, half 6. De file bevond zich driedubbel in 5 dubbele slangenrij voor de douane en de vliegtuigjes reden in konvooi naar de startbaan, maar we waren ruimschoots op tijd in Madrid, gelukkig maar, stel je voor dat er iets van die 5 uur overstaptijd weggeknibbeld was door vertraging. Het is hier een erg groot vliegveld, ik heb overigens nog geen potentiele groepsreisgenoot gespot, die zal ik in Bogota wel tegenkomen. Ik vermaak me overigens prima met dat geslenter. Dat vliegveld is hier immens groot en bestaat uit twee delen, ik was op het ene deel geland, was rustig aan het rondhangen, maar begon het toch vreemd te vinden dat ik nergens op een bord mijn vlucht zag, zag wel allemaal verwijzingen met een treintje naar een andere terminal. Bedacht me op een bepaald moment toch maar om even te vragen waar ik moest zijn en dat bleek de andere terminal te zijn, was ook geen probleem hoor, ik heb op deze terminal ook al een hele poos geslenterd en heb nog ruim een uur over voordat we kunnen boarden. Hoe die Baobab dat uitvogelt met die vluchten mag Joost weten, er gaan tientallen vluchten per dag naar Madrid en zo te zien op zijn minst elke 2 uur een vlucht van Madrid naar Bogota en dan verzinnen zij er een waar je om half 4 ´s nachts je bed uit moet en hier 5 uur moet rondslenteren (2 uur daarvan was overigens wel nodig vanwege het treintje naar andere terminal gedoe). Dat wordt op de terugweg nog hollen, want dan zit er maar 1,5 of 2 uur tussen.

Ben overigens ook al 2 uur bezig geweest met verbinding met internet te krijgen via mijn netbookje, maar dat lukt niet, voordeel is dat de batterij inmiddels bijna leeg is, dus die pogingen heb ik vooralsnog maar aan de wilgen gehangen. Trouwens, JP, als je dit leest, zit er soms een beveiliging in dat ding ingebouwd of een handigheidje waardoor ik geen gebruik van wifi kan maken? Is niet erg hoor als dat zo is, ding weegt niet zo zwaar en als ik het puur als balast meesjouw is dat ook niet erg (betekende overigens wel dat ik nu een kilo mueslirepen thuis heb moeten laten), dus als ik straks vermagerd terugkom, weten jullie waar dat aan lag. Tja, volgende keer toch maar eens van tevoren uitvogelen hoe zoiets werkt, les nr. 1 deze reis, er volgen er ongetwijfeld nog meer.
Ik hou jullie op de hoogte.

Hasta luego (volgens mij betekent dat tot ziens, maar mijn woordenboekje zit in mijn grote bagage) dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen.

Marianne

  • 14 Februari 2012 - 08:39

    Ton:

    Je had net geluk op Schiphol, later is Schiphol afgesloten geweest vanwege een ontruiming, door een passagier. Die vertelde dat hij een bom bij zich had.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Liefde in tijden van cholera

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Bijna thuis

04 Maart 2012

Laatste dag in Cartagena/Colombia

02 Maart 2012

Douchen onder Syrius en Orion en Cartagena

27 Februari 2012

Weer terug in Medellin

22 Februari 2012

Medellin
Paul

De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde (Augustinus)

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 195686

Voorgaande reizen:

11 Februari 2024 - 02 Maart 2024

Inca's en Darwin

14 Januari 2023 - 09 Februari 2023

Thailand 2023

13 November 2019 - 15 December 2019

Noordoost-India en de Andaman eilanden

13 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Antarctica

16 September 2018 - 02 Oktober 2018

Met een Fiat 500 door Puglia

28 Oktober 2017 - 04 December 2017

Island hoppen in de Pacific

11 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Arctische winter op Spitsbergen

26 November 2016 - 04 December 2016

Back to my roots

10 September 2016 - 24 September 2016

Georgie land van wijn en honing

17 Oktober 2015 - 09 November 2015

Sulawesi

05 April 2015 - 20 April 2015

Op huwelijksreis naar Cuba

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Hawaii Island Hopping

24 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mexico, Guatemala en Honduras

14 September 2013 - 06 Oktober 2013

Met de Transsiberië Express naar Beijing

11 November 2012 - 09 December 2012

Patagonie

11 September 2012 - 17 September 2012

Piazza del Duoma & Piazza del Campo

13 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Liefde in tijden van cholera

14 Augustus 2011 - 05 September 2011

It's time to go to Africa!

Landen bezocht: