Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is hier nu half 8 s'avonds en we zijn in Auckland, waar we om een uur of 3 vanmiddag aangekomen zijn. Er heerst hier een heerlijk temperatuurtje, een graad of 25 en het is zonnig. Na al dat gevlieg en tijdsverschil heb ik geen idee meer van uren of dagen. De reis van Kuala Lumpur naar Auckland was zo voorbij omdat ik een groot deel van de tijd geslapen heb. In Auckland hebben we onze reisleidster ontmoet en de resterende leden van onze groep. We zijn met z'n zestienen, een gemeleerd gezelschap.
We zijn via Mount Eden naar Auckland gereden. Mt Eden ligt 5 km van Auckland en vandaar heb je een prachtig uitzicht over de stad Auckland, die aan beide zijden door de zee omsloten is. Auckland is erg uitgestrekt en groen.
We zijn nu in het dichtstbevolkste deel van Nieuw Zeeland, maar dat valt helemaal niet op vergeleken met alle drukte die wij in Nederland gewend zijn. We hebben net met z'n vieren in de haven van Auckland gegeten, heerlijk aan het water, maar nu slaat de vermoeidheid toe. Ons hotel ligt midden in het centrum, vlak bij de Sky Tower, een 328 m hoge toren, vanwaar je een prachtig uitzicht over de stad schijnt te hebben, maar een mooi uitzicht is voor vandaag wel genoeg geweest.
Morgen vertrekken we om half 8 naar de Bay of Islands, een brede baai aan de noordoostkust van het eiland, waar we twee nachten blijven.

• 12 Februari 2011 - 09:04

Cees Akkerman:

Dat ziet er goed uit marianne en de vakantie pet staat je ook goed.
    Leuk om jullie vakantie zo te volgen.
    Ik ben net thuis van een week Aldi ommen waar ik in een hotel heb gebivakkeerd maar daar had ik geen uitzicht.
    Veel plezier nog in nieuwzeeland.

• 12 Februari 2011 - 09:10

Tess:

Ha Mar,
    Dit klinkt als een heel veelbelovend begin van je reis. Hier is het heel nat. NL heeft weer eens een regenbui (van een paar dagen). Maar goed nieuws de bosanemoontjes beginnen de grond uit te komen. Haha al 3 mm. En niet te geloven de salamandertjes zijn al eieren aan het afzetten.
    Ben benieuwd wat jij allemaal aan moois tegen gaat komen en kan me al helemaal blij maken met je foto's.

• 12 Februari 2011 - 22:29

Jelle Pistoor:

Dag M, Zo te lezen zijn de eerste indrukken goed en is de reis tot nu toe verder goed verlopen. Gelukkig maar, en hopelijk wordt het allemaal alleen maar mooier. Ik ga nu nog ff het dagboek van m´n ouders bekijken.

Liefs JP

• 13 Februari 2011 - 04:21

Sjefp:

Dag Marianne,

leuk te lezen dat je gezond in Auckland bent aangekomen. Zelfde hotel. Geniet van je reis naar en verblijf in de Bay of Islands. het is er prachtig.
    groetjes,
    Annelies en Sjef

• 13 Februari 2011 - 21:41

Jelle Pistoor:

Dag M, alleen even ter info: Ik heb mezelf weer gezond verklaard dus ik kan er weer tegenaan! Ik ga morgenavond naar Ushuaia, kijken of ze daar ook internet hebben...

Liefs JP