Schiphol - taxi - thuis - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Schiphol - taxi - thuis - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Schiphol - taxi - thuis

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 September 2011 | Nederland, Doorwerth

Schiphol, maandag 7.15 uur

Pfff, wat kan je leven er in een paar dagen anders uitzien. Zoeven afscheid genomen van MC, Annette en Martin. We waren gisteren al vroeg op Entebbe, na ons afscheidsetentje met Steven. Onze vlucht vertrok op tijd en we landden vroeger dan gepland op Schiphol.
Gisterenmiddag zijn we, na onze shoptocht door Kampala, bij het zwembad van een groot hotel in Entebbe neergestreken. Naast ons tafeltje zaten 4 Nederlanders, 3 mannen en een vrouw; een soort overjarige macho-krullebol met een nogal bijzondere zwembroek, een macho-haarloze met een arrogante uitstraling (zwembroek kwam uit dezelfde winkel als van zijn krullebolvriend), de anderen zijn onomschrijfbaar. We hadden al gedacht dat Mzungu’s dit hotel wel eens als tussenstop voor de terugvlucht zouden kunnen gebruiken (luchthaven is vlakbij) en waren benieuwd wie we bij het boarden zouden herkennen. Nooit gedacht dat het viertal twee piloten waren en de andere twee steward/stewardes. Ik moet eerlijk zeggen dat dat spul er in uniform toch echt anders uitziet dan in zwembroek en ik meer vertrouwen heb in hun vliegkunst als ik ze in uniform zie en niet weet hoe ze er in zwembroek uitzien. Er kon overigens wel een min of meer vriendelijk knikje vanaf toen ze ons herkenden.
Mijn wandelstok mocht mee, we moesten ze wel in Entebbe laten sealen en er was vanmorgen een mes voor nodig om de 3 stokken van de dames weer te scheiden, maar ik zit hier nu met mijn stok, twee rugzakken (grote en dag), een halve meter hoog houten beeldje genaamd De Denker, wandkleed en allerlei anders snuisterijen die nog in mijn bagage pasten omdat de shillingen op moesten (eerlijk gezegd was ik gewoon hebberig en wilde zoveel mogelijk herinneringen aan Uganda mee naar huis nemen. Hoezo niet materialistisch?).

Met een heerlijke Café Latte van Starbucks zit ik nu te wachten op mijn Schipholtaxi. Mijn wandelstok en De Denker waren voor de douaneambtenaar wel reden om me uitgebreid te ondervragen over wat ik nog meer allemaal bij me had, maar gelukkig hoefde ik niets te openen (mijn schuld droop mijn ogen uit, volgens mij heb ik illegale CD’s).
Mijn stok wekt overigens nogal wat verbaasde blikken op, zo ook van de taxichauffeur die er bepaald met een vieze en vragende blik naar keek. Ik heb hem uitgelegd dat het ding emotionele waarde heeft.
Ik lijd nu al een cultuurschok, heb al minstens tientallen onbekenden gezien, voornamelijk Mzungu en niemand lacht. Amai, amai, wat een verschil met de afgelopen dagen. Ik hoop dat dit snel went, want ik voel me een beetje ontheemd.

Schipholtaxi, maandag 8.15

Mijn taxi deel ik met een Chinese student die naar Arnhem moet. Hij komt uit Shanghai en voelt zich eenzaam. Hij probeert dus vriendjes te maken of is op zoek naar een surrogaatmoeder. Wat zijn doel ook is, ik krijg een Chinees snoepje, ik begrijp uit zijn woorden dat het iets met vlees is. Ik durf niet te weigeren en accepteer het ronde balletje en stop het in mijn mond. Volgens mij heb ik op een koeieoog zitten kauwen. 7 stukken kauwgom later proef ik nog steeds die vieze smaak. Vervolgens kreeg ik de landkaart van Nederland onder ogen met de vraag wat hij allemaal in Nederland moest zien. Toen hij uiteindelijk begreep dat ik hem daar niets wijzer kon maken (ben geografisch uitermate gehandicapt), wees hij op een plekje op de kaart (ergens rechtsboven) met de vraag wat daar dan te zien was. Nou had hij een kaart met Chinese tekens voor plaatsnamen en daaronder stond heel, heel, heel klein de naam in gewone letters. Oeps, iemand heeft toch echt een leesbril nodig. Toen hij ook daar begreep dat hij aan mij niets had, vouwde hij zijn kaart dicht, wisselde nog enkele beleefdheidstermen en stortte zich op een of ander boek.

Doorwerth, maandag 9.30
Thuis!


  • 05 September 2011 - 08:26

    Ton:

    Zie al helemaal voor me, hoe je het chinese snoep hebt genuttigd.

    Fijn dat je goed bent aangekomen in Doorwerth.

    Zal eerdaags een afspraak maken met je op je werk.


  • 05 September 2011 - 09:50

    Marianne:

    Ton? Werk? Weet niet meer wat dat is hoor, is niet zo erg om weer aan het werk te gaan, maar kost zo vreselijk veel vrije tijd, gaat allemaal van mijn reistijd af.
    Groetjes,
    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorwerth

It's time to go to Africa!

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Schiphol - taxi - thuis

03 September 2011

It's time to go home

01 September 2011

De afgelopen week

31 Augustus 2011

Gorilla's in the sun

24 Augustus 2011

Naar Hoima
Paul

De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde (Augustinus)

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 195342

Voorgaande reizen:

11 Februari 2024 - 02 Maart 2024

Inca's en Darwin

14 Januari 2023 - 09 Februari 2023

Thailand 2023

13 November 2019 - 15 December 2019

Noordoost-India en de Andaman eilanden

13 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Antarctica

16 September 2018 - 02 Oktober 2018

Met een Fiat 500 door Puglia

28 Oktober 2017 - 04 December 2017

Island hoppen in de Pacific

11 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Arctische winter op Spitsbergen

26 November 2016 - 04 December 2016

Back to my roots

10 September 2016 - 24 September 2016

Georgie land van wijn en honing

17 Oktober 2015 - 09 November 2015

Sulawesi

05 April 2015 - 20 April 2015

Op huwelijksreis naar Cuba

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Hawaii Island Hopping

24 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mexico, Guatemala en Honduras

14 September 2013 - 06 Oktober 2013

Met de Transsiberië Express naar Beijing

11 November 2012 - 09 December 2012

Patagonie

11 September 2012 - 17 September 2012

Piazza del Duoma & Piazza del Campo

13 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Liefde in tijden van cholera

14 Augustus 2011 - 05 September 2011

It's time to go to Africa!

Landen bezocht: