Naar Hoima - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Naar Hoima - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Naar Hoima

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

24 Augustus 2011 | Oeganda, Hoima

Ik heb mijn Afrikaanse bacillen inmiddels omgedoopt tot hippo’s. Nijlpaarden zijn ook ‘s nachts actief en rusten overdag, zo ook mijn hippo’s. Die worden na het avondeten wakker (zelfs na 3 hapjes rijst) en gaan dan in de aanval. Het resultaat is dat ik een paar keer per nacht mijn banda moet verlaten, de hoofdlamp op en naar beneden turend naar slangen en opzij en vooruitkijkend naar hippo’s, naar het toilet struin. Dat levert weer 2 uurtjes rust op voordat de volgende hippo-attack zich aandient en dan herhaalt het ritueel zich. Mijn strategie tot nu toe is bijna niets eten, maar dat helpt blijkbaar niet, de volgende taktiek is nu dus gewoon alles eten waar ik zin in heb.
Die slapeloze nachten leiden tot dutjes in de bus, maar om de paar honderd meter schrik ik dan weer wakker van mijn reisgenoten omdat er weer een mooi dier of interessant mens te zien is. Dan maar vanavond weer om 9 uur naar bed.

We zijn nu in Hoima, waar we al om een uur of half 1 waren. We hebben eerst geluncht en zijn toen Hoima ingegaan, langs allerlei ‘ winkeltjes’ geslenterd met ondefinieerbare kledingstukken en dames die achter een antieke naaimachine zitten te naaien. We waren een beetje onze orientatie kwijt, wisten ook niet meer de naam van de locatie waar we geluncht hadden (en waar Steven op ons wachtte), maar na enige groepsdiscussie en mannelijke leiding, is ook dit weer goed gekomen.
Ik zit nu in een heerlijke grote banda, met hemelbed en eigen badkamer en ga daar erg van genieten want over 3 nachten kijkt Tweety me weer liefdevol aan (= dus tentje).
Gisteren kwamen we in het donker terug en ik heb nog geen strategie ontdekt om met mijn hoofdlamp op te douchen. Bovendien denk ik dat het licht nog meer beestjes aantrekt dan hier al rondfladderen. Gisteren deed ik het zeil van de douche dicht en viel er een flinke kever bovenop me, maar de integratie van Borstlap in de bush is beter dan die van mijn hippo’s in het spijsverteringsstelsel en met een flinke zwaai en schop is het beestje gewieberd.
Hoima is een tussenstop tussen Murchison en Kibale, waar we morgen naartoe gaan. Kibale forest is het leefgebied van de chimpansees en volgens mijn programma overnachten we daar in sfeervolle hutjes aan de rand van het regenwoud. Ik ben benieuwd wat daar allemaal rondscharrelt.
Overigens vervoeren ze hier van alles achter op de fiets, zakken steenkool, opgerolde golfplaat, takkenbossen, geit, 3 passagiers,je kunt het zo groot en gek niet bedenken of het wordt achterop de fiets vervoerd.

Liefs,
Marianne

  • 24 Augustus 2011 - 18:26

    As:

    Ha darling hopelijk verlaten die hippos snel je darmflora. Vervelend hoor! Op Youtube net een filmpje bekeken over the Murchison falls prachtig hoor!
    liefs As

  • 24 Augustus 2011 - 18:58

    Tess:

    Hmmm pobaat middeltje tegen maag en darmperikelen schijnt coca cola te zijn. Toch maar even aan dat vreselijke drankje dan...Hoop dat je snel opknapt. Per slot van rekening is het jammer dat als er overdag zoveel te zien is, je door slaapgebrek daar een deel van mist.

  • 24 Augustus 2011 - 21:15

    Cees:

    He die marian, tegen die hippos kun je een zuivere borrel proberen, dat werkt bij mei heel goed, maar dan wil ik er wat later wel een bitterbal bij eten, dat wordt voor jouw daar dan ook wel weer lastig.
    Heel veel plezier nog bij de chimps en we lezen het wel weer.
    liefs Cees.

  • 25 Augustus 2011 - 07:49

    Ton:

    Hopenlijk ben je snel van je klachten af. Zodat je weer met volle teug kan genieten van de omgeving.

  • 25 Augustus 2011 - 10:48

    Joyce:

    Hoi Marian,
    Tis weer genieten van je avonturen. Heb net even gegoogeld op die shoebill, ik vind het wel een schatje hoor !
    Veel plezier nog!

  • 25 Augustus 2011 - 19:02

    Renny:

    Wow...vele reisverhalen, ik ga daar op the african way eens goed voor zitten. ...
    Zeg, kun je die hippo's niet conditioneren op tijd, zodat je aan je nachtrust komt..

    Renny

  • 31 Augustus 2011 - 15:50

    Jelle:

    Ik ben natuurlijk een expert op het gebied van maag- en darmproblemen op vakantie (dwz ik ben altijd wel een keer goed ziek) maar heb helaas geen tips voor je die je nog niet weet of van de anderen hebt gehad. Ik leef met je mee ;-)

    Blijf positief (dat doe je toch wel) en nog veel plezier. Hopelijk laat je snel weer iets van je horen?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Hoima

It's time to go to Africa!

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Schiphol - taxi - thuis

03 September 2011

It's time to go home

01 September 2011

De afgelopen week

31 Augustus 2011

Gorilla's in the sun

24 Augustus 2011

Naar Hoima
Paul

De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde (Augustinus)

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 194774

Voorgaande reizen:

11 Februari 2024 - 02 Maart 2024

Inca's en Darwin

14 Januari 2023 - 09 Februari 2023

Thailand 2023

13 November 2019 - 15 December 2019

Noordoost-India en de Andaman eilanden

13 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Antarctica

16 September 2018 - 02 Oktober 2018

Met een Fiat 500 door Puglia

28 Oktober 2017 - 04 December 2017

Island hoppen in de Pacific

11 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Arctische winter op Spitsbergen

26 November 2016 - 04 December 2016

Back to my roots

10 September 2016 - 24 September 2016

Georgie land van wijn en honing

17 Oktober 2015 - 09 November 2015

Sulawesi

05 April 2015 - 20 April 2015

Op huwelijksreis naar Cuba

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Hawaii Island Hopping

24 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mexico, Guatemala en Honduras

14 September 2013 - 06 Oktober 2013

Met de Transsiberië Express naar Beijing

11 November 2012 - 09 December 2012

Patagonie

11 September 2012 - 17 September 2012

Piazza del Duoma & Piazza del Campo

13 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Liefde in tijden van cholera

14 Augustus 2011 - 05 September 2011

It's time to go to Africa!

Landen bezocht: