Charly en zooooooo koud gehad - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu Charly en zooooooo koud gehad - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Paul Marianne - WaarBenJij.nu

Charly en zooooooo koud gehad

Door: MarianneAntoinette

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ik heb het zo koud gehad vandaag. Om 8.15 ben ik opgehaald met een busje bij The Station, hier in Queensland. Voordat we instapten zei het mannetje van het busje dat we de paardrijtocht konden annuleren omdat het slecht weer was in Glenorchy, waarvandaan we zouden gaan rijden. Niemand deed dat, zo slecht leek het in Queenstown helemaal niet. (De groep is overigens vandaag uitgewaaierd, mijn kamergenote is de Lord of The Rings tocht met een 4 WD aan het doen, een aantal is met een boot de rivier op, anderen zijn wandelen, ik wilde graag paardrijden) 45 minuten later kwamen we aan bij Dart Stables en werden we gereedgemaakt: rubberen laarzen tot mijn knieen, een waxcoat tot mijn enkels en een zwarte omgekeerde pispot op mijn hoofd. Het zag er naar uit dat hier geen spatje water doorheen zou kunnen komen. Voor de zekerheid heb ik wel mijn rugzak met inhoud achtergelaten, want ik had geen zin in weer een zeiknatte rugzak. Toen weer 10 minuten rijden waar onze paarden onderaan een berg opgezadeld klaar stonden. Mijn paard heette Charly, een mooi bruintje met een schofthoogte die ruimschoots meer was dan mijn lengte, gelukkig stond er een opstapje klaar om erop te komen. Charly moest achteraan want de andere paarden mochten hem niet zo. We waren met z'n vieren en onze gids. De andere 3 hadden in hun leven tussen de 1,5 x en 3 x op een paard gezeten en het tempo was slaapverwekkend geweest als het weer dat toegestaan had. Ook het landschap was niet bijzonder, we doorkruisten een aantal rivierstroompjes en passeerden wat wilgenbosjes en ander aanverwant struikgewas. Het eerste uur was er veel wind, af en toe een beetje regen en met een beetje positieve instelling kon je in de verre verte zelfs een waterig zonnetje onderscheiden. Het tweede uur van de rit was er nog veel meer wind, goot het pijpenstelen en was het erg koud. De jas liet geen spatje water door en viel over het zadel heen, maar vooral bij de benen is er een nogal grote spleet waar het regenwater naar binnen sijpelde, mijn zitvlak werd steeds natter, net als mijn kousen, waar het water de laarzen insijpelde. Dat was nog niet zo erg, want mijn bovenlijf bleef aardig droog, maar mijn handen waren zooooo koud aan het worden. We waren bij een berg gestart en het laatste half uur heb ik reikhalzend tussen de regen door naar die berg gezocht. Ik was zo blij toen ik de berg zag en nog blijer toen ik het busje zag dat ons naar Dart Stables terug zou brengen. Gelukkig werden we snel met het busje naar Glenorchy teruggebracht. Daar konden we onze loopgravenoutfit weer afleggen en werden we naar Queenstown gebracht. Met een omweg via Starbucks waar ik de grootste cafe Latte genomen heb, ben ik teruggelopen naar ons hostel en na een bloedhete douche van een half uur voelde ik me weer een stuk beter.
Gisteren was een reis- en regendag. We zijn nog langs een bungeejumplocatie gekomen en hebben gekeken terwijl een aantal mensen de sprong waagden. Mochten jullie je afvragen waarom ik dat niet doe: 1: ik durf het niet, 2: je valt in 3 seconden naar beneden en dat kost 180 Nieuw Zeelandse dollars!
Morgen gaan we naar Te Anau in het Fjordland Nationaal park. Ik heb het idee dat factor 30 niet meer gebruikt gaat worden. Helaas is mijn paraplu, ooit in Vietnam gekocht voor 1 euro, al gesneuveld. Ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe, want ik denk dat ik die de komende dagen hard nodig heb.
Als het niet regent en je iets ziet, is de omgeving hier trouwens erg mooi, we zitten aan de andere kant van wat ze hier de zuidelijke alpen noemen, de bergen zijn rotsachtiger, onbebost, maar wel met allerlei kleuren groen en in combinatie met de groen/blauw gekleurde meren leidt dat tot panoramische plaatjes. Is maar goed dat ik 8 gigabyte heb, met reserve van 2 en 1!

  • 02 Maart 2011 - 13:16

    Anja:

    test

  • 02 Maart 2011 - 13:51

    Anja Peterse:

    Hoi Marianne,

    Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Had ff niet gelijk door dat je in de lucht was en hoe het werkte..
    Maarre ik heb wel veel aan je gedacht hoor! Vooral toen ik hoorde van de aardbeving dacht ik, o, jee als Marianne daar maar niet is. Maar gelukkig was je daar niet! Alle verslagen heb ik deze week aandachtig gelezen. De natuur moet daar wel prachtig en gevarieerd zijn! En éen ding is zeker je hebt het meeste ter voet afgelegd ( hihi ).
    Ik hoop voor je dat de dagen voorlopig weer lekker zonnig zijn met iets minder regen!

    Groetjes van Anja

  • 03 Maart 2011 - 07:45

    Astrid:

    Na zo'n ritje te paard zou ik ook niet van zo'n brug af jumpen. Nu weet ik alleen niet bij jou of je niet durft of dat je het zonde van het geld zou vinden, hmmmmm ik zou voor het eerste gaan *_*. XX

  • 03 Maart 2011 - 13:11

    Henk En Annette :

    Hallo Marianne,

    Wij zijn net terug van Gran Canaria en daar was het lekker warm weer 24 graden en volop zon. We hebben er lekker van genoten net zoals jij doet van jouw reis.
    we blijven je volgen.
    Groetjes

  • 04 Maart 2011 - 14:20

    Jelle Pistoor:

    Arme M, nu ik dit lees heb ik wel met je te doen hoor (hoewel je er op erg humoristische wijze over schrijft en het al 2 of 3 dagen geleden was). Ik hoop dat je nog wat beter weer krijgt (zoals ik) want dan zijn een heleboel dingen toch gelijk een stuk leuker. Jammer van die mooie Vietnamese plu....

    Nog veel plezier de komende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

It's time to go to Africa!

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Schiphol - taxi - thuis

03 September 2011

It's time to go home

01 September 2011

De afgelopen week

31 Augustus 2011

Gorilla's in the sun

24 Augustus 2011

Naar Hoima
Paul

De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde (Augustinus)

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 195643

Voorgaande reizen:

11 Februari 2024 - 02 Maart 2024

Inca's en Darwin

14 Januari 2023 - 09 Februari 2023

Thailand 2023

13 November 2019 - 15 December 2019

Noordoost-India en de Andaman eilanden

13 Februari 2019 - 09 Maart 2019

Antarctica

16 September 2018 - 02 Oktober 2018

Met een Fiat 500 door Puglia

28 Oktober 2017 - 04 December 2017

Island hoppen in de Pacific

11 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Arctische winter op Spitsbergen

26 November 2016 - 04 December 2016

Back to my roots

10 September 2016 - 24 September 2016

Georgie land van wijn en honing

17 Oktober 2015 - 09 November 2015

Sulawesi

05 April 2015 - 20 April 2015

Op huwelijksreis naar Cuba

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Hawaii Island Hopping

24 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mexico, Guatemala en Honduras

14 September 2013 - 06 Oktober 2013

Met de Transsiberië Express naar Beijing

11 November 2012 - 09 December 2012

Patagonie

11 September 2012 - 17 September 2012

Piazza del Duoma & Piazza del Campo

13 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Liefde in tijden van cholera

14 Augustus 2011 - 05 September 2011

It's time to go to Africa!

Landen bezocht: